Dansk Bredbånd og IPtv
Klaus Ellegaard
2006-03-08 20:15:54 UTC
Howdy!

Ejerforeningen lurer lidt på at få en aftale i gang med Dansk
Bredbånd.

Personligt kan jeg ikke bruge deres IP til noget - jeg har
brug for port 25. Så den del er jeg ret ligeglad med.

Noget mere interessant er deres IPtv. Der står meget lidt om
det på deres hjemmeside, men man kan google sig frem til en
anelse flere detaljer.

I dag har jeg Selector med TDC Kabel-TV - bortset fra at jeg
har skiftet boksen ud med et DVB-kort i min pc. Det giver den
kæmpe fordel, at jeg kan optage og se, når det passer mig. I
den originale kvalitet vel at mærke.

Nogen der ved noget om Dansk Bredbånds udbud i den afdeling?
Man får vel som udgangspunkt en set-top-box, der kommer IP
ind i og noget analogt tv ud af. Men kan man (måske betale
sig fra at) få en bedre service end dét?

Mvh.
Klaus.
Martin Schultz
2006-03-08 20:53:15 UTC
Post by Klaus Ellegaard
[...]
Dvs. at du ikke bruger selector boksen men kan få signalet direkte ind i din
computer og bruge det på samme måde som i selector boksen?

Har du nogen links hvor man kan læse mere om det?

Martin
med mindre andet er angivet.
Klaus Ellegaard
2006-03-08 20:56:18 UTC
Post by Martin Schultz
Har du nogen links hvor man kan læse mere om det?
http://activy.qwer.dk/

Mvh.
Klaus.
Svend
2006-03-08 20:56:28 UTC
Post by Klaus Ellegaard
Howdy!
Nogen der ved noget om Dansk Bredbånds udbud i den afdeling?
Man får vel som udgangspunkt en set-top-box, der kommer IP
ind i og noget analogt tv ud af. Men kan man (måske betale
sig fra at) få en bedre service end dét?
Det tror jeg ikke du kan umiddelbart, det der iptv kører krypteret osv.,
prøv evt. at se på kreatels hjemmeside.
svend
Klaus Ellegaard
2006-03-08 21:07:59 UTC
Post by Svend
Det tror jeg ikke du kan umiddelbart, det der iptv kører krypteret osv.,
Det er ikke nødvendigvis et problem. TDCs er også krypteret. Men
her har man jo abonnementskort og CAM til at dekryptere det med,
selvom man bruger en pc i stedet for en Selector.

Mvh.
Klaus.
Svend
2006-03-08 22:19:31 UTC
Post by Klaus Ellegaard
Post by Svend
[...]
Yep, men er det ikke bygget ind i deres kreatel box. iptv er heller ikke
en standard ligesom dvb.c.
Svend
Kaare
2006-03-09 19:54:40 UTC
Post by Klaus Ellegaard
Nogen der ved noget om Dansk Bredbånds udbud i den afdeling?
Man får vel som udgangspunkt en set-top-box, der kommer IP
ind i og noget analogt tv ud af. Men kan man (måske betale
sig fra at) få en bedre service end dét?
Du tænker her på en måde for din PC at vise TV kanalerne istedet for set-top
boksen?

TV kanalerne sendes som en multicast IP strøm. Signalet er encoded med
MPEG2.

Så udover at din medieafspiller skal kunne modtage multicast (og dermed
tilmelde sig med IGMP) og decode MPEG2, og du skal kende grupperne etc, er
der ikke nogle problemer.

Jeg har overvejet lidt omkring muligheden for at tillade kunder at sætte
deres egne maskiner til at modtage. Men der er lige nogle rettighedsaspekter
der skal tages med før jeg kan gå igang med noget videre. Dertil mangler jeg
at finde nogle fornuftige måder hvorpå det kan gøres på en almindelig PC (da
VLC ikke er oplagt), i et fornuftigt "mediecenter".
- Hvis argumentet kun er at "nørderne" skal kunne dette, vil det nok aldrig
komme igennem.

/Kaare

PS. Ansat hos DB
Klaus Ellegaard
2006-03-09 20:10:27 UTC
Post by Kaare
- Hvis argumentet kun er at "nørderne" skal kunne dette, vil det nok aldrig
komme igennem.
Det lyder fair nok :-)

Mange tak for informationen.

Mvh.